vrijdag, april 28, 2006

Miownn Giorrhhh

Vandaag weer zo’n hoortest gekregen. Mevrouw Jansen deed hem en die was al net zo grondig. “Oh, heb je vorige keer geen woordjes gedaan?” “Nee, dat was de eerste keer”, corrigeer ik haar voorzichtig. Geen verbeterd gehoor concluderen we na bestudering van de grafieken.



Ik weet nauwelijks waar ik moet kijken, maar de grafieken van de vorige keer liggen ernaast en die zien er bijna hetzelfde uit.Negen keer een onderzoek (huisarts, huisarts, KNO-arts, gehoortest, bloedonderzoek, gehoortest, KNO-arts, MRI-scan, gehoortest) en ik weet eigenlijk nog geen donder. Dat schiet al aardig op.Gelukkig heb ik ook wat geïnternet:
Nederlandse Vereniging voor Slechthorenden
Nederlands Centrum voor Plots- en Laatdoofheid
Stichting Plotsdoven
Nederlandse Vereniging voor Keel-Neus-Oorheelkunde
en zo gaat het nog even verder.

De ziekte van Menière wordt genoemd, maar het kan ook een tumor zijn op de hoorzenuw, gewoon aanstellerij, hypochondrie of alcohol met een vechtpartij (knal op oor). Keuze zat. Maar ondertussen blijft het speculeren. Ik ga maar gewoon slapen. Morgen is er weer een dag. Mag ik Irene om 5.45 naar de vrijmarkt brengen ...